Thursday, December 4, 2008

keluhan hamba....

here are some of my stuff from friendster...

October 21st, 2008
© By Patrick W. Deck
I tried to tell you I love you
but the words were hard to find.
I’m always thinking about you
you’re the only one on my mind.
Oh why do I act so shy forever hiding my face
I should learn to laugh and not to cry put yourself in my place.
There were times I tried to kiss you but something told me no.
You wanted me to hold you but I
kept letting you go.
I’m afraid that I am not the guy
you’ve searched for all these years.
I will kindly leave now don’t you cry
try to hold back your tears.
It’s been so long I haven’t seen you
for quite awhile
When I think of how we me met it only
brings back your smile.
I remember when I held you then and
told you we’d never part
I loved you then I love you now and
I’ll hold you in my heart.
april fools or full of….
April 5th, 2008
i dun realli write…u know wat i mean…but..i’ve got nothin to do..so bored at home..here i am as wat all of u calling it bloggin thing..ahakzz..been not feeling well this few weeks..sumtings wrong in the belly and back..havin cramped is such unbearable feeling…can’t sleep well and can’t get up in time..ahakzz..
But i still strong ah..i endure ah go work jugak apa..tapi biasa ah Lambat belum masuk offis dah dengar org jerit "LU ingat ni nenek lu punya company ah" sorry-sorry ada problem sikit ah kat rumah…ahakzzz apa nak argue2 kan memang salah aku apa…
masuk offis.."assalamualaikum abg…!wah awak ni selalu hilang2 ah…! saya tak sihat ah abg…" capai walkie talkie..pakai cap…ambil file…gi standby bay…check barang..tunggu trailer or lori OCWS datang…ahakzzz…kul 9 pagi gi minum..breakfastlah…ader tak lepas peluang…"apa lagi takut ker..sepapan dua ke apa"susun buah dam..ahakzz aku tengok jer…nak main dgn wak-wak tu semua…tak yah lah…kakaka..ader yg lepak kat smoking area ah…gossip2..jokes..pantun teka teki lah macam2 story ader kecohrable ah…!! ahakzz…
9.30 patut dah start kerja biasa ah..pelan2 yg main dam baru nak hisap rokok…aku pelan2 gi balik kat standby bay…trailer datang barang naik…semua ok..gi depan balik hisap rokok…ahakzzz satu kotak leh habis ah…standby sampai kul 12 lunch…asyik makan kat kantin boring jugak..kuar ah jalan gi kedai kopi..den lepak bawah blok…kakaka macam mat Kotai kan..saja nak relax ambik angin..!!kul 1 pm start kerja balik…trailer datang..macam biasa..forklift driver load kan drums or pails…sampai kul 3pm..tea break lagi.."Apa lagi takut ker sepapan dua tiga empat…"ahakzz wak-wak main dam..
Around 3.30pm start kerja balik ah… by 4.30 standby barang untuk besok…6pm dinner break till 6.30pm …den sambung until 8.30pm…ahakzzz tulah rutin harian ku dari mon to fri…!!!
Apart from all this fact there’s some things that i dun reveal…u got to be in my shoes to noe how i feel..sumtimes all i need is some respect I’m a chargehand not a labour worker..but i did wat i’m not suppose to do..carrying and transfering pails to pallets..stacking it till 3 layer the highest..i’m just helping but it seem to be a regular work..and now i feeling the pain on my back..!! wat the hell man..lucky i control my temper ah…at last wat happen it hurting me deep inside..sometimes Older People Thinks That They Are All Correct and Perfect..they dun wanna follow my instruction then wat to do..wanna go back early..semua org nak balik cepat..!! kerja senang jadi susah…"lumrah manusia lain hati lain rasa rambut hitam tapi ada darah rendah ada darah naik"<—darah aku tengah naik ni sekarang..ahakzzz habis kerja kul 8pm gitu ah…den rest charge walkie talkie..simpan files..freshen up…mandi den lepak ah hisap rokok tunggu kul 8.30pm baru leh balik..lepas tu nak gi mana..???? Training D.K,Training kompang atau nak balik terus…kakakaka…!!!!!! sorrry kalau tak turun dk training atau lambat sampai..kalau aku naik public aku sampai CCk around 9.30-9.45pm kalau ader duit aku naik taxi ok…jadi cepat sikit aku sampai…kalau training kompang..kat fuchun aku leh sampai dalam kul 9-9.15pm gitu…but if i’m tired minta maaf lah banyak2 aku balik rumah terus…!!! with all the work and activity outside from work…do i have time for my frens meet up chilling around…go holiday..dinner supper clubbing..!!! itu semua terpulang pada korang ah…kalau korang ader hajat nak lepak ajak ah aku…tapi tak lah semua aku leh pegi kan..tengok dgn keadaan..kalau tengah kesempitan susah sikit ah…macam sekarang April is full of shit ah..i feel so broke..!! ahakzzz i’ve to settle my M1 bills by end of the month…tapi takpe jek..pelan2…pandai2 lah cari jalan..!! till now i’m finding my thru luv..i’m looking all over the map and globe just can’t find it..either I’m LOST or LOSER…she maybe near but invisible or so far away but too close in my heart…!! ahakzzz nak jiwang2 pulak aku ni… i’m starting a fresh life this Monday..endure all pain and be more firm at work..Try not be late for work again..settle all my bills..clean my room..save some for renovating it..buy new BED ahakzz..paint room…!!! finish up my car licence..!!!WORK HARD HARDER and BECOME MORE FATTER…and HEALTIER…ahakzzz akhir kalam pujangga pernah berkata "tiada yang mustahil dan tiada yang mungkin" "mesti boleh dan pasti kejayaan menanti walaupun memerlukan sedikit masa lagi" aidilismahilhasim LihamSiLidia penguin DoCtOr S_L_O_W
run but where to hide…
March 22nd, 2008
larilah sekuat hatimu..
celah lubang kecil hendak sembunyi…
jeritlah sekuat hatimu..
seberang lautan pun tak didengari…
lukakanlah dirimu..
siat-siat kulit terbongkang isi…
basahilah airmata dipipimu..
ibarat pulau dilanda tsunami…
terus salahkan dirimu..
seribu tahun menanggung caci…
melemahkan dirimu..
tubuh kaku tiarap atas serambi…
kehidupan harus dijalankan,tanggungjawab harus dilaksanakan..
hilang permata,akan diganti berlian,pandangan kabur jadi terang..
tabah hati teguh iman..Nur cahaya menyinari..dan kebahagiaan kelak menjadi habuan…
akhir kalam
23.03.08 0552am
SYUKURAN DAN ALHAMDULLILAH KU UCAPKAN PADAMU ILLAHI…KERNA MASIH MEMBERI HAMBAMU NI PELUANG UNTUK MENGHEMBUSKAN NAFAS,MELIHAT MATAHARI,DAN KALA MALAM MEMANDANG REMBULAN…SEKIAN LAMA…BARU KINI KU SEDARI BERTAMBAH TINGGINYA KUASA KEAJAIBANMU YA ALLAH…
SEKIAN LAMA…BARU KINI…KU TEMUI JALAN YANG BERCAHAYA LAGI SIRNA UNTUK KU TUJUI..TANPA RAGU DAN GUSAR…KU LANGKAH PERLAHAN TAPAK DEMI SETAPAK…MENANTIKU DI HUJUNG…KEMENANGAN YANG BELUM PASTI…MUNGKIN..???ATAU.. MEMANG ADA YANG MENANTI TAPI MASIH SEMBUNYI…ENTAH…??
NAMUN BARANGKALI MASA YANG AKAN MENENTUKAN….KEBAHAGIAAN ADA DIMANA-MANA..MASALAHNYA BAGAIMANA? KAT MANA? BERAPA? SIAPA? BILA? ESOK? LUSA? MUNGKIN SAJA KEBAHAGIAAN ITU BERADA DIDEPAN MATA KITA…..TAPI KITA YANG BUTA…SEKIAN LAMA…BARU KINI… KU CELIK KU BANGUN DAN SEDAR DARI ALAM FANTASI..DAN BERPIJAK KU DIBUMI YANG NYATA….
KU AKUR DENGAN KEKURANGAN KU…KU MANUSIA BIASA…BANYAK KELEMAHAN,MENTAH TAK BERDAYA…KU GEMBIRA DAN SENYUM DALAM TANGISAN…HATI YANG BERSUARA TAK KEDENGARAN….LIDAH LELU KOMAT-KAMIT SANDIWARA SEMASA TERUS DISEMBAHKAN….SEKIAN LAMA… BARU KINI… KU SEDAR YANG KITA SEMUA HANYA LAH PELAKON SEMENTARA… MASING-MASING PUNYA CERITA AKSI BERANEKAN RAGAM YANG DITONJOLKAN…SINOPSISNYA….. ADAKAH KITA TAHU APA YANG KITA LAKONKAN ITU..??TEPUK DADA TANYA SELERA…!!!!
SEKIAN LAMA…. BARU KINI… KU SEDARI YANG KU KEHILANGAN SESUATU YANG PALING BERHARGA TAK TERNILAI BANDINGAN NYA…KU KEHILANGAN SESEORANG…DAN SESEORANG ITU ADA DIMANA-MANA SAHAJA…TAPI AKU MASIH BELUM PASTI…SIAPA…??INSYAALLAH AKU AKAN DIPERTEMUKAN DENGAN BIDADARI….SEANDAINYA TIDAK DI ALAM NYATA MUNGKIN DI SYURGAWI………
AKHIR KALAM…06082007

No comments:

Pls leave ur comments here